Saturday 14 July 2012

Perpustakaan Tun Uda Shah Alam

    K, now nak story pasal Perpustakaan pulakk. Lama tak update blog. Teringin nak story panjang lebar kat sini. Hee :D, Okeyy, start ceritaa okeyy. Hee~

                                  ♥   Hari sabtu, dengan tarikh nyaa 16 JUNE 2012   ♥

          Mulamula, Eyzzane lah yang rancang nak pergi sini. Sebab nak date dgn Boyfiee diaa lah, siapaa lagi kalo bukan Capital A dia. Ishh~ kitaorg pon ikod lah. Ayah dia yg hantarkan kitaorg. Dalam perjalanan tuh, kitaorg sesat. Haha, lawakkan? Yelaa, baru first time kod jejak situ. HAHA, nak cari Perpustakaannya bukan main susah. Haihh! Hahaha, lepas tuh berhenti lah tanya orang, syeksyen 13 kat mana. Dah pusing Syeksyen 13 uh, jalan jalan sekali tuh akhir sekali jalan mati. HAHAHA :'D sesat tak sesat. Apelahh, rupanyaa dekat jalan Pintu Gerbang yg bersawang gilee tuh. Haihh~ haha. Masok masok je dahh sampai, nervous gile kod time tuh. Dah lah besar, kalo sesat kat dalam perpustakaan tuh jugak. HAHA :D, dahhh sampai tuh Ayah Eyzzane ckap balik cari sendiri Transport. Hoi, mana nak dapat Transport balik? Perpustakaannya pon ULU GILEEE -,- Taxi pon jarangg ada. Haih, aku pikir balik semulaa. Bapak aku kan kerja kat Shah Alam jugak. Haihh, akuu suh je lahh bapak aku ambek sekali time dia balek kerja. HAHA :D
          Dahh sampai tuh, kitaorg turun dari kereta je, orang dekat kaunter dah tgok tgok! Pelik sgt keh kteorg? HAHA, alaaa. Lantakk lah, dahh masok uh, nak cari Perpustakaannya tk jumpa, kitaorg pon melepakk lahh kat Tepi Tasik kod. Tah lahh, hahaha. Lepakk situu dulu, siap posingg posingg lagi. Ni lah pictnyaa.

   Dalam gamba mesti ada gaya right? Tgok lahh gaya diaorg ni? HAHA, macammacam gaya ada. Hee, ILoveYou Gemok and Gembrott :**

    Okey, ni timee Eyzzane tengaa gayot dengann Boyfiee diaa lahh sape lagi kalo bukann Capital A diaa. HAHA, Tanya jadi pegi tak? Last last tak jadi pegi. So sad :( Eyzzane sedihh je sebab tak dapat jumpa Amar dia. Opss! Terlepass. Hahaha, Takpe2, aku dengan Nana ada. Yang selalu buat kau happy right? Kita bertiga je, dahh mcam 10 org, cerita nak lebat. HAHA :**



          Okeyy, ni mulamula pict time melepak kat tepi tasik. HAHA, lepas lepak kat tepi tasik tuh perot kitaorg rasaa lapar kod. Haha, so pergi lahh Kantinnyaa kat atas sana. Dah sampai Kantinnya, tibe-2 aku dapat text dari Maztura Izzati Binti Jailani. Fuhhh! Mem yg selama ni aku nak jumpa dah jumpa kat sana, rinduu kau sangat sangat wehh :( Hee~ Maz text aku kata "Panjang! Aku nmpak kau." Aku dah pelik, kau kat mana? dia kata aku dekat Kantin nak beli makanan lah. Sekali pusing belakang, dia ada kat sebelah sana tenga sengeh sengeh. HAHA. Wehh, rindu kau gila gila weh :** lepas dahh beli makanan tuhh, ape lagi kalo muka kita tiga orang tak habis habis dengan lawaknyaa. HAHA, ni pict time kitaorg kat kantin nak makan.

   Haha, diaa ni memangg! Makan tahuu nak banyakk. Mana tak digelarr GEMOK. Haha, k aku gurau. Aku tahu, kau baca ni mesti bengangg je. * keningg naik atass, buat muka selambe*. HAHA.

  Err -,- ni Nana punya kerja lah ni. See! Muka aku cam apaa. Cam sakai kann? *buat muka kerekk* sukahati aku lahh, asalkan aku ada mukaa. HAHA :D


          Dahh selesai makan, kitaorangg ponn gerak lahh nak cari Perpustakaan. Dah naik tingkat satu, naik lagi satu tingkat. Wahh, bestnyaa. Kitaorg tgok ada dia sediakan beg kasot. Suh letak kasot dalam beg tuh, kitaorg pon letak lah kasot dalam beg tuh. Dahh masok uh apa lagii. Tgok orang bolehh bawakk lappy. Ohh shitt! Kenapa lahh kitaorg tak bawakk. Ishh~ bengang je. Kalo tak dah ONLINE kitaorg kat situ. HAHAA, lepass tuh kitaorg rasa boringg dekat situ, kita pon naik lah lagi satu tingkat. Lepas tuhh, Nana kataa " Eh, ada org letak kasot dekat luar, kita pon letak lah dekat sini" Lepas tuh, kitaorg letak lah, ikod je ckap Nana. HAHA :D dahh lepak kat dlam uh kita org bukan cari buku pon, kita berPOSING. Ni haa hasilnyaaa.

  Time ni diaaa gayott lagiii dengann Amar diaa. Tahh apee yg diborakk ponn takk tahu. HAHA :D tgokkk gayot, sempat lagi berposingg tauu . Hee ~

   Yeahh, ni lahh Nana yg aku ckapkan ni. Okey, dia ni dari tadi jadi photographer kitaorg je, ni plak time dia nak bergambar. See! Sopan gilee kan dia duduk. Ohmyy! Jgn puji lebih lebih, dia ni pantang di puji. Err -,- hahaha :P

  See! Mereka tnjukk rajenn lohh. Padahal, nak bergambaa je. HAHAHA, kononnya baca buku. Hakktuiii :P Rajenn lahh sgt membacakann? Err >.<

   Cerr tgokk pict ni. Apee yg korang rasaa pelik? Bukunyaa right? Hahaha, diaorg ni otaknyaa gilagila sikit. Sampai buku pon baca terbalikk. HAHA, bengongg lahh kau E'enn :3

   Time ni diaa tengaa gayottt kod. Aku sibukk nak menyelitt. AHAHA, mukaa aku gileee burukk. Yg sebelahh tuhh pulakk, buat mukaa comel. HAHAHAHA :P

  Mukaa happy lepass habis gayott dengan buah hatii diaaa. Camni lahh hasilnyaaa :P HAHAHA :D

   Nii akuu tengaa ngumpatt pasall Eyzzane ni. yelaa, dia asyik gayot dengan Amar diaa je, aku ape lagi dengan Nana berbisik bisik lahh. Tak guna krdit :P Mwhehe.




          Okeyy, ni lahh pict time kitaorg kat dalam Perpustakaan. HAhaha, gila gila kan? Pape hal diaorg ni bestiee gilaaa VAVI :3 hahahaha, diaorg takde rasa sunyii wehhhh :'( Heee ~ nti jalann jangann lupaa kawann kitaa lagi satu Nazatul Azuwaa, diaa takk ikod sebab diaa ada hall kod. Kalo kau ikodkan Wawa, kau rasa happy cam kitaorg wehh. Hahaha :D. Okayy, lepas kitaorg melepak, nak keluar tuh, tgoktgok kasut kitaorg weh, hilangg! HAHA. Mana kasut kitaorg? Err -,- Yg Nana gelabah gila, weh mana kasot? nak balek cmne? weh mana kasot? HAHA, aku dah tergelak je bile tgok Nana camm tuhh. Saba lah ye pon, nti dapat jugak. Lepas tuh Nana ahh Kulu Kilir sana sini semata mata cari kasot. Budak laki kat dalam tuh yg tenga tgok tv tgok kitaorg kat luar cari kasot. HAHA, lepas tuh tak jumpa kitaorang masok lah balek. Lepas tuh, aku terdengar budak laki ni kata "Ai, budak yg hilang kasot tuh masok balek ahh!" Err, shitt gileee. Suka hati kitaorg lahh. Bukan hal kau. Padahal dalam hati dah malu gile. HAHA, lepas dah masok tuh, kitaorg tanya Abang Jaga, tanya pasal kasot kitaorg. Abang tuh kata, first time keh dtg sini? HAHA, see, malu siakk -,- kitaorg kata lahh ha'a *dengan muka selambe, tpi tenga tahan malu* lepas tuh Abang tuh kata kalo nak kasot adik, pergi dekat Kaunter bawah sekali. Kat situ ada kasot adik. Kitaorg apelagi? Haa! Kat bawah sekali? Hadoy, kena tahan maluu lah. Dengan kaki ayamnye lagi. HAHA. Lepas amek kasot kat bawah tuh kitaorg pon singgah tempat Perpustakaan budak budak, bergambaa lagii.

   Ni kat tempat budak budak, dan mereka bedua pon cam budak budakkan? HAHAHA :D

   Ni kononnya Cikgu NANA yg tenga mengajar Eyzzane. HAHA, See! Nana cikgu lahh. HAHA :P

   Haha, ni aku dengan Eyzzane. Kenapa aku tinggi dari diaa? HAHA, k Eyzzane kau dah knyataan rendahh. Hee~ nti dia kata, bia lah janji Amar suka. Uyewkkkk :P HAHA >.<

   Tgokk, Nana dengan siapaa tah dia kutipp. Suh sekali POSING. HAHAHA :D budaknyaa ponn time tuh tenga main kejar kejar, Nana suh duduk, ikod dia POSING sekali. HAHA :D

   Tgok, adik adik kat belakang kau jugakk yg rajenn. Kau apaaa tahu? Bergambaa je. HAHAHAHAHA :P


          Lepas dah bergamba semuaa, kitaorg keluar nak makan lagi. HAHA, makan MAGGI dengan AIS BELENDED je. Hahaha :D, lepastuhh dahh pukull 4 lebih, dah nak pukul 5 perpustakaan dah nak tutup. Lepas makan tuh, kitaorg lepakk kat Tepi Tasik tuh lagi, nak hirup udara petang. Cehh, jijik pulak ayat aku. HAHA, lagi lepak lagi lah bergambarkan? Haha, ni lahh Pictnyaa.

    Seee ! budakk duaorg ni memang pantang nmpak Kamera, muka diaorg je lahh yg bnyakk. HAHA, comel comelkan? Yeahh, Twin's Here memey lahh comell :P HAHAHA .
    Okey, air ni pon sempat dia bawakk dekat Tepi Tasik, HAHA, nak bergamba lah katakan. HAHAHA :P

    Ni pictt dia, nak tayangg air dia tuh sebenarnyaa. HAHAHA :D Dengan gaya diaa sekali. Mwhehe.




          Dahh selesaii semuanyaa, time aku call bapak aku, bilaa lahh dia nak ambekk akuu ni, haishhh. Tggu bukan main tggu, lama gilaaa. Bengangg teros call. Ni haa perbualan aku dengan bapakk akuu.


    Tutt tutt. . . Tutt tutt. . . Tutt tutt
Aku : Hello, abah bilaa nak ambek Yun? Cepat lahh. Orang dah ramai tkde.
Dad : Haa! Kejap lahh, Perpustakaannya dekat Syeksyen berapa?
*Tak sempat aku nak ckap, Si Eyzzane dah memekak ckapp "Yun, handsome yun, handsome yun. Sebab ada sekumpulan lelaki lalu" Yg aku buat bodoh je lah, sebab tenga ckap dgan bapak aku.
Dad : Ape yang handsomenyaa?
Aku : Syeksyen 13! *dengan pantas aku jawab.
Dad : Haaa!
*Aku teros matikan hp. Then aku ckap kat Eyzzane, bolehh diam tak? Kau tgok aku dah tersalah ckap, bapak aku ckap Perpustakaannya Syeksyen brapa? Lepas tuh bapak aku dgar kau ckap handsomenye handsomenye. Bapak aku tanya, apee yg handsome? Aku jawabb ahh, Syeksyen13. Err -,- * sambil buat muka, tpi nak tergelak, nak terkentot tgok muka korg pon ada* ishh~


          Hahahaha, okayy. Dahh~ sampai sini je ceritaanyaa. Tangan aku pon dah penat nak type lagi. Okeyy TATA TITI TUTU :P LoveYou :**

No comments:

Post a Comment